همه مقالات

نمایش جزئیات

تعویض تسمه تایم رنو مگان

تسمه تایم-تعویض تسمه تایم-تسمه تایم مگان2000-تسمه تایم مگان1600-تعویض تسمه تایم مگان2000-تعویض تسمه تایم مگان1600-تعمیر مگان-تعویض تسمه تایم با کیت کامل-زمان تعویض تسمه تایم-تعمیرگاه رنو تهران-رنو تهران-

تعویض تسمه تایم رنو مگان ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

تعویض تسمه تایم رنو مگان

 

زمان تعویض تسمه تایم مگان ۲۰۰۰ و مگان ۱۶۰۰

در خودروی مگان ۲۰۰۰ و مگان ۱۶۰۰ برای هماهنگ کردن چرخش میل لنگ با میل سوپاپ ، از تسمه تایم استفاده شده است .

عمر مفید تسمه تایم مگان ، ۶۰ هزار کیلومتر یا ۳ سال است .

 

تسمه تایم چیست؟

تسمه تایم متشکل است از تسمه و شیارهای دندانه دار بر روی تسمه که از اجزای اصلی موتور بوده و نقش بسزایی در هماهنگ کار کردن حرکت میل لنگ با میل سوپاپ دارد . به طوری که با هر دوبار چرخش میل لنگ یک بار میل سوپاپ به صورت کامل چرخش می کند .

در خودروهای جدید دیگر از تسمه تایم استفاده نمی شود به جای تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده می شود که دیگر نیازی به تعویض و نگه داری از این قطعه نمی باشد .

 

وظیفه تسمه تایم چیست ؟

در موتور ماشین مگان ۲۰۰۰  یا مگان  ۱۶۰۰وقتی که به خودرو استارت میزنیم استارت به وسیله فلایویل ، میل لنگ را به حرکت در می آورد . میل لنگ نیز توسط شاتون پیستون را به نقطه مرگ بالا و یا به نقطه مرگ پایین هدایت می کند . که این کار برای سیکل احتراق نیاز است و اصول هر موتور احتراق داخلی می باشد با حرکت پیستون از قسمت بالا نیز سوپاپ ها عمل ورود و خروج هوا را انجام می دهند . برای هماهنگی این سیکل کاری نیاز به قطعه ای به نام تسمه تایم

می باشد .

تسمه تایم در واقع هماهنگ کننده چرخش میل لنگ با میل سوپاپ است .

 

در زمان پاره شدن تسمه تایم مگان چه اتفاقی می افتد ؟

همان طور که در بالا توضیح دادیم تسمه تایم عامل هماهنگی بین چرخش میل لنگ و موتور بوده پس در صورت پاره شدن تسمه تایم سوپاپ ها که توسط میل سوپاپ حرکت می کند متوقف شده و میل لنگ به حرکت خود ادامه می دهد . درنتیجه به علت ناهماهنگی چرخش ، پیستون با سوپاپ برخورد کرده و باعث کج شدن سوپاپ می شود و در بعضی از مواقع سوپاپ به علت ضربه پیستون بریده می شود و کف پیستون را سوراخ کرده و جداره سیلندر را خط می اندازد که خسارت بسیار بالایی به موتور وارد می کند .

 

از چه نوع تسمه تایمی برای مگان ۲۰۰۰ یا مگان ۱۶۰۰ استفاده کنیم ؟

به دلیل اهمیت بالای وظیفه ی تسمه تایم در موتور مگان و جلو گیری از خسارات فراوان برای صاحبان این خودرو، پاره شدن این قطعه یک معضل بزرگی به حساب می آید .علی الخصوص در کشور ما که به دلیل تحریم بودن، اجناس تقلبی زیادی در بازار وجود دارد . بنابراین توصیه می شود از تسمه تایم های که در بسته بندی شرکت رنو بوده استفاده شود و حتما موقع خرید به لیبل و بار کد محصول دقت کنید و یا از نمایندگی های مجاز رنو تهیه فرمایید .

 

کیت تسمه تایم مگان ۲۰۰۰ و مگان ۱۶۰۰

درهنگام تعویض تسمه تایم مگان باید به این نکته توجه کرد که تسمه با کیت کامل تعویض شود در غیر این صورت کارایی لازم را نداشته و به مشکل بر می خورد .

 

کیت تسمه تایم مگان شامل چه اجزایی می باشد ؟

کیت تسمه تایم مگان شامل :

  1. تسمه تایم
  2. هرزگرد همراه با پیچ
  3. تسمه سفت کن
  4. پیچ فولی سر میل لنگ

 

علایم خرابی تسمه تایم مگان ۲۰۰۰ یا مگان ۱۶۰۰

  1. ایجاد صدای ناهنجار از قسمت تسمه تایم
  2. روان استارت خوردن و روشن نشدن خودرو
  3. خاموش شدن خودرو حین حرکت
  4. دور موتور بالا

 

زمان تعویض تسمه تایم مگان

  1. مواقعی که تایم کارکرد تسمه تایم به حد نساب رسیده باشد ۶۰ هزار کیلومتر یا سه سال .
  2. صدای ناهنجار از قسمت تسمه تایم شنیده شود .
  3. مواقعی که تسمه تایم به هر دلیلی روغنی شده باشد .
  4. واتر پمپ خراب شده باشد .
  5. روی تسمه علایم پاره گی و زدگی باشد .
  6. صدای موتور زیاد شود .

 

تعویض تسمه تایم

بعد از تهیه تسمه تایم تعویض تسمه تایم مگان از نکات قابل تامل می باشد .

توجه داشته باشید تعویض تسمه تایم مگان به خاطر حساس بودن و پیچیده بودن حتما در تعمیر گاه های مجاز رنو یا در تعمیر گاه رنو تهران تعویض شود .

تسمه تایم مگان به دلیل پیچیده بودن حتما باید با ابزار مخصوص تعویض شود در غیر این صورت  باعث بروز خسارت می شود و کار کردن موتور را مختل می کند. 

 

علایم درست تعویض نشدن تسمه تایم مگان

  1. تک کار کردن موتور
  2. شتاب نداشتن خودرو
  3. کاهش سرعت
  4. افزایش مصرف سوخت
  5. با لرزش کار کردن موتور
  6. دیر روشن شدن
  7. بد روشن شدن موتور
  8. روشن شدن چراغ چک موتور
  9. زیاد شدن صدای موتور

 

در هنگام تعویض تسمه تایم مگان ۲۰۰۰ یا ۱۶۰۰ چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟

در هنگام تعویض تسمه تایم مگان باید از ابزار مخصوص تسمه تایم که توسط شرکت رنو توصیه شده استفاده کرد و در هنگام تعویض کاسه نمدهای سر میل لنگ و کاسه نمدهای میل سوپاپ  را باید چک کرد که نشتی روغن نداشته باشند . چون روغن باعث از بین رفتن تسمه تایم می شود  از سلامت واتر پمپ نیز باید مطمین شد به دلیل اینکه بلبرینگ واتر پمپ معیوب شود باعث پاره شدن تسمه تایم می شود پس واتر پمپ از نظر نشتی آب بلبرینگ چک شود . موقع بستن نیز قاب تایم ها برسی کنیم در صورت خرابی سنگ ریزه به داخل محفظه تایم نفوذ کرده وباعث بهم ریختن تایم می شود و در آخر واشر درب سوپاپ و واشر سرسیلندر نیز از نظر نشتی روغن چک شود .

نکته مهم چک کردن تسمه دینام و هرز گرد دینام می باشد .

 

تسمه دینام مگان ۲۰۰۰ و مگان ۱۶۰۰

در هنگام تعویض تسمه تایم حتما باید تسمه دینام را مورد برسی قرار داد .

در صورت پارگی تسمه دینام اضافات تسمه به داخل تسمه تایم نفوذ کرده و باعث پارگی تسمه تایم می شود . بنا براین تسمه دینام را از نظر سلامت پارگی و زدگی هرز گرد ها چک کرده و درست جای شیارهای خود قرار دهید .

 

هزینه تعویض تسمه تایم مگان ۲۰۰۰ و مگان ۱۶۰۰

به دلیل نوسانات ارز و متغیر بودن قیمت تسمه تایم نمی توان قیمت دقیق را اعلام کرد . برای اطلاع دقیق از قیمت ها با شماره های تعمیرگاه رنو تهران

تماس بگیرید .

 

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002